Tips Apple OSX : membuang sesuatu dalam Folder Trash secara selektif

Assalamualaikum Saya ingin membuang beberapa folder yang saya rasa perlu dibuang di dalam Trash tetapi saya tidak ingin mengosongkan Trash kerana saya khuatir mungkin ada folder yang perlu dibuat recovery kemudian. Jadi setelah membuat beberapa pembacaan dan praktikal saya dapati ada beberapa cara yang boleh kita lakukan, antara yang saya temui adalah kaedah manual dengan membuka Terminal dan Trash sebelah menyebelah seperti gambar saya sediakan ini.
Kemudian copy folder yang ingin kita buang itu ke terminal dan tekan return
Itu sahaja tips saya kali ini kerana saya sedang mengemaskinikan Mac saya yang mempunyai ruang storan yang terhad ini Wassallam Disclaimer : Post says mengenai tips mengunakan Peranti Apple serta perisian nya adalah secara berkongsi pengalaman saya mengunakannya dan saya tidak bertanggungjawab jika terjadi sebarang masalah dengan peranti Apple anda kerana saya hanya berkongsi pengalaman saya sahaja

Ulasan

  1. hai.. salam kenal,
    misi memandikan si bulus teman berjaya.. jom baca.. he2.. http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Kenal juga tenku...

      selalu kot orang yang membahasakan dirinya teman orang Perak
      Asal Perak ke?

      Padam

Catat Ulasan