Test Broadband Speed : Celcom X-Pax Broadband

Assalamualaikum Selama ini saya tidak pernah mencuba untuk mengetahui berapakah kelajuan internet saya. Tetapi setelah berbual dengan kawan saya pada satu sesi minum petang merdeka kami bersetuju bahawa kelajuann broadband celcom adalah tidak konsisten. Laju pada permulaan kita mendapat servis broadband itu tetapi agak perlahan pada hari-hari terakhir tempoh perkhidmatan itu akan tamat. Dan menurut kawan saya jika kita hanya mengambil pelan sehari iaitu RM5 kelajuan internet adalah tidak lembab. Maka saya ingin mencuba untuk melihat samada tekaan kami ini tepat. Jadi pada hari ini (iaitu 1.9.13) saya telah mengambil pelan 24 jam yang bernilai RM5. ini adalah bacaan yang saya ambil hari ini test download result on 1st sept 13 Saya mendapatkan data ini daripada speedtest.my manakala peranti yang saya gunakan untuk menghubungkan laptop Compaq CQ40 ini ke internet ialah Samsung Galaxy W. Setakat 1.9.2013 ini sahajalah percubaan saya, nantikan percubaan saya mengunakan Plan RM18 (seminggu) dan Plan RM28 (2 minggu) Wassalam

Ulasan

  1. Sehari / 24 jam = RM5.

    30 hari X RM5 = RM150.

    Wow, mahal juga. Hehe. Terima kasih atas entrinya. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ye Danial untuk plan 24 jam memang mahal

      Kalau rasa nak save ambil plan 2 minggu RM25 ... anyway untuk kajian ini kena test la semua plan yang rm 5 rm18 dan rm25 untuk mengetahui samada adakah kelajuan internet makin berkurangan jika ambil plan yang lebih lama tapi menjimatkan

      Padam

Catat Ulasan