Evolusi Persembangan

Assalamualaikum

Lama tiada sebarang entri terbaru di blog ini kerana saya lebih menumpukan perhatian kepada blog fotografi dan juga blog perniagaan perkhidmatan jurufoto perkahwinan dan saya juga agak mengejar masa untuk menyiapkan beberapa album kahwin yang perlu dihantar sebelum tamat tempohnya. Berbalik kepada topik untuk entri kali ini.

Semasa satu sesi minum dan lepak baru-baru ini ada kawan menyatakan yang rasanya topik yang kitaorang sembang tak banyak berubah daripada 6 7 tahun lepas. Saya pula menyatakan yang banyak topik dah berevolusi rasanya macam dulu kita tak sembang pasal perkembangan anak sekarang masing-masing dah buka topik pasal perihal anak.

Fasa Evolusi yang saya rasa pula

Habis Sekolah

- Nak masuk U mana
- Ambil course apa
- bila terjumpa, dah semester berapa

Awal - Pertengahan 20 an

- Kerja mana, gaji berapa 
- Pakai kereta/motor apa (kot kaki modified pe semua bagai lagi dalam la topik dia)
- dan... ada juga yang dah tanya dah kahwin ke belum

Akhir 20 an - Pertengahan 30 an

- Dah pangkat apa sekarang
- Rumah beli di mana
- Anak dah berapa orang

Ini sebahagian yang saya rasai mungkin lain orang lain pula topiknya dan di kala usia menghampiri 4 siri ini nada persembangan pun makin serus dan berisi adanya contohnya nak travel mana, ekonomi isi rumah, hala tuju pendidikan anak dan sebagainya. Kalau dalam group whatsapp pun ada macam macam topik mana yang boleh masuk tu lama la dok dalam group tu mana yang tak terikut pun ada (tidak sama wavelength bak kata kawan saya pejei muse).

Itu sahaja lah untuk entri kali ini.

Wassalam

Ulasan