Lagi Perihal Persembangan

Assalamualaikum

Kali ini hendak menyambung lagi cerita daripada entri yang terdahulu boleh baca di sini iaitu mengenai perkembangan cara kita bersembang di kala lepak. Jikalau lepak pula selalunya kita akan memilih rakan yang wavelength nya lebih kurang sama dengan kita juga tetapi ada kalanya ada juga time kita lepak kita akan berhadapan situasi yang lebih kurang macam apa yang saya nak huraikan daripada pengalaman saya lebih kurang begini :-


Penglipur lara /Serba tahu/ Otai 

ok kalau ada yang macam ni time lepak memang suara dia je le yang akan kedengaran kot ada suara orang lain pun hanya untuk respon pertanyaan dia atau macam tu la lepas tu selalunya pengetahuan am orang macam ni dah macam google, semua dia tahu padahal kekadang saya rasa main hentam je ni tapi kita layan je le mana tau kot lepas segelas nescafe tarik ke teh ais ke.


Sembang Kencang

Jenis ini ada juga saya jumpa dalam banyak pengalaman melepak. Dengar cerita daripada jenis ini masa mula-mula dia buka cerita memang kagum tapi bila dah masuk 3 4 teguk kita dah boleh baca game dia dah ini sembang je lebih ni dia lebih kurang macam yang golongan otai tadi tapi isi kandungan sembangnya banyak yang dah "edit"!



Teknikal

Kalau jumpa yang ini kot kena sama minat memang boleh lepak sampai 2 3 gelas air sebab topik yang nak dibincangkan tu yang memang kita nak tahu dengan lebih mendalam tapi kot tak kena dengan minat yang sama tapi dah tertanya memang ngangguk je le


Jenis tunduk

kalau yang spesis ni pulak memang apa topik pun dia layan je tapi selalunya dia dengar je le sebab selalunya pertanyaan pertama kat mamak restoran tu "apa password wifi?" Selalunya bila ada teh tarik session akan kelihatan jenis ni muncul (Saya pun ada kala jadi macam ni juga bila topik tak leh layan)


Ada beberapa lagi lah karakter yang saya jumpa dan kalau ada kesempatan mungkin saya akan update tapi buat kali ini sekian sahaja dulu.

Wassalam

Ulasan