Ahad, 26 Februari 2017

Pernah Alami Situasi Begini

Assalamualaikum

Di suatu pagi yang indah ketika hendak bersarapan terserempak dengan kawan lama, maka pelbagai topik lah dibualkan daripada sukan ke politik ke isu isu semasa. Selepas itu saya pun berceritalah mengenai situasi kerja sekarang di mana saya sudah kerja di luar kawasan dan saya bercerita lagi yang saya sudah memasang pagar auto dengan harga sekian sekian kerana bimbangkan keselamatan isteri yang menghantar saya di waktu subuh dan timbullah persoalan "... La kenapa tak tanya kat aku"

Ayat yang jenis begitu memang saya akan dengar bila

Nak beli barang atau nak cari servis/perkhidmatan - "...La kenapa tak tanya kat aku, aku ada tempat lagi murah... murah 2 3 ribu daripada tempat hang p" (tu dia aihhh dia punya murah)

Nak jual barang pada harga yang kita rasa berbaloi last-last tak dapat terpaksa jual murah sikit
- "... La kenapa tak tanya aku, aku memang nak cari ATAU aku ada buyer haritu cari barang yang hang nak tolak tu dengan harga yang hang sebut tu" (deiii mana nyorok masa nak jual barang)

Itulah antara beberapa situasi yang pernah saya lalui tetapi kalau jadi pun saya anggap bukan rezeki je le nak jumpa dengan orang yang nak rekemen harga murah tu atau orang yang nak beli kat kita dengan harga yang kita nak.

Itu sahaj entri untuk kali ini.

Wassalam

Wordless Wednesday - Petik Rambutan

Teringat masa kecil di Kampung Melayu, Sungai Rapat