Rabu, 29 Mac 2017

Teringat Perihal Minyak

Assalamualaikum

Menurut pengumuman yang dibuat oleh memanda menteri baru-baru ini harga minyak akan diumumkan secara mingguan. Bagi golongan biasa macam saya ni hadap je lah.

Ok entri kali ini bukanlah nak hentam sesiapa cuma teringat kisah beberapa tahun lepas masa itu gaji pun tak banyak tapi hutang banyak. Ditakdirkan ada seorang kawan ni ajak pergi sambutan hari jadi anaknya yang di kampung isterinya, takde le jauh dari Ipoh tapi nak pergi Parit jenuh juga le. Masa nak balik tu saya dengan kawan saya Tun Imran ada lebihan RM1 seorang maka dengan RM2 itulah kami isi minyak di pekan Parit dan terus balik Ipoh. Alhamdulillah sampai juga ke destinasi.

Kadang-kadang perkara macam itu bila kita teringat balik (macam cerita entri ini) ada kenangannya yang tersendiri dan itulah yang membuat peristiwa ini masih menjadi kenangan.

Wassalam

Wordless Wednesday - Petik Rambutan

Teringat masa kecil di Kampung Melayu, Sungai Rapat