Cara Mengunakan gambar di Flickr ke Blogspot

Assalamualaikum Kawan saya Iwan pernah bertanya kepada saya bagaimana untuk menambahkan lagi gambar di blogspot kerana had nya telah habis di blogspot. Jadi saya mencadangkan kepada beliau untuk mengunakan Flickr sebagai tempat simpanan gambarnya dan kemudian mengunakan link yang diberi untuk dimasukkan ke dalam blogspot. Memandangkan masa tidak mengizikan saya untuk bertemu dengan beliau jadi saya bercadang untuk berkongsi dengan pembaca blog saya ini langkah-langkahnya flickr 1 Mula Mula klik pada gambar yang kita hendak kongsikan di blogspot Kemudian flickr2 Klik pada ikon yang ditunjukkan flickr3 Copy kod yang ada (selalunya saya akan memilih saiz imej medium) flickr4 Tampal kod yang disalin ke ruang blogspot flickr5 Selamat mencuba Iwan dan semua harap berjaya. Wassalam

Ulasan