Tips Mac - Cara Hendak Refresh Laman Web

Assalamualaikum

Tujuan saya berkongsi tips ini bukanlah hendak mengatakan bahawasanya saya seorang pakar mengenai sistem Mac(Apple) tetapi sekadar berkongsi pengalaman dan pengetahuan saya yang sedikit ini di dalam Bahasa Melayu.

Memang ada banyak tips mengenai Mac di dalam internet tetapi kebanyakannya berbahasa Inggeris.
Saya masa mula transisi daripada sistem Windows ke Mac pun banyak juga berguru dengan encik Google dan Mr Youtube :) .  Kemudian saya ada terjumpa kumpulan Mac User di Facebook jadi segala kemusykilan saya banyak terhurai setelah merujuk perbincangan di kumpulan tersebut. Walau bagaimana pun saya tetap ingin berkongsi.

Kali ini saya ingin berkongsi bagaimana untuk refresh sesuatu laman web di dalam Mac (Macintosh)
selalunya di dalam Windows kita akan mengunakan kunci F5 tetapi di Mac kuncinya ialah command + R .

Itu sahaja untuk kali ini.

Wassalam

Ulasan