Tragedi Ramadhan

Assalamualaikum

Kadang-kadang apa yang kita rancangkan bukanlah semuanya menjadi. Contohnya seperti saya. Semasa pulang daripada kerja hari ini saya menunggang motor seperti biasa tetapi apabila sampai di bulatan berhampiran masjid Ampuan Jemaah, Bukit Jelutong saya memulas pendikit agak lebih sedikit dan mengambil bulatan itu terlebih sedikit "baringnya" maka apa yang tidak di ingini terjadi iaitu terjatuh daripada motor. Apabila bangun dan ingin mengangkat motor saya dapat merasakan kesakitan di bahagian lutut dan apabila balik saya sedari seluar saya terkoyak.

Cuma yang dapat saya katakan kesakitan yang saya tanggung ini agak pedih juga le dan badan pun agak sengal. Kejadian ini juga mengingatkan saya agar menunggang dengan lebih berhati-hati di masa akan datang. Motor saya cuma calar saja itu part yang agak melegakan kerana takde kerosakan serius. Apa pun saya bersyukur kerana tiada kecederaan serius dan tiada kerosakan teruk.

Di akhir perenggan ini saya ingin mengucapkan selamat berpuasa di beberapa hari lagi ramadan ini.

Wassalam.

Ulasan