Member suruh claim My Salam

 Assalamualaikum


Baru-baru ini setelah saya keluar dari hospital dan sedang browse channel youtube, blog, game etc tetiba ada kawan lama menyapa dalam whatsapp lantas bertanyakan perkembangan terkini. Saya membalas ok dan takdele rasa macam memula sakit haritu, pastu dia pun suruh saya cek portal My salam kalau kalau saya boleh claim (saya dah agak saya memang tak layak) dan saya kata tengoklah nanti saya cek. Akhir katanya dia harap saya ok.


Selepas habis perbualan tersebut saya pun pergi ke portal salam dan cek kelayakan memang tak layak le tapi saya rasa ok la ada inisiatif camni yang boleh di claim oleh golongan yang layak. Saya takde le nak huraikan apa yang ada di portal tersebut tapi dari pembacaan ringkas (nak baca lebih pun tak layak) ianya adalah 

"Skim perlindungan masyarakat mySalam adalah inisiatif Kerajaan yang bertujuan menyediakan perlindungan kesihatan takaful percuma kepada 8 juta individu rakyat Malaysia.




Itu sahaja catatan saya untuk kali ini.


Wassalam.



Ulasan

  1. Aah. Ramai jugak yang tahu pasal boleh claim Mysalam ni. Kita yang tak layak duk tepi je laa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la harap pihak yang layak gunakan kemudahan yang disediakan ni

      Padam

Catat Ulasan